Barolo Cascina Cucco 2008, Cerrati.


Efter en lang tids pause, må jeg hellere i gang med at "poste" igen .I weekenden drak jeg en dejlig Barolo i selskab med min skønne familie.

Cucco"en er en vin der har ligget 3 år i min" kælder", hvilket kan gøre underværker ved en Barolo. Årgang 2008 er en relativt klassisk årgang, dog med et lille charmerende varmt præg, der dog druknede lidt i taniner ved frigivelsen.

Næsen viste modne hindbær, en snert af kirsebær og en duft af sød lakrids, samt tobak. Samtidigt er der den lakagtige fernis duft, som også kan karakterisere Barolo.


I munden mærker man en meget "soft" smag af modne skovbær, der fylder mundhulen godt ud. I finalen tager taninerne til og en dæmpet smag af orangeskal samt et "piv" af citronskal. Den behagelige frugt og fine struktur bragte ægte Barolo glæde frem.

Husk at give dine Baroloer et par år på bagen, før at du åbner dem op.  jeg har ihvertfald erfaret, at 3-5 år kan gøre underværker ;) .

Købt hos Carlomerolli.dk ved frigivelse for 149 kr.

Kommentarer

Populære opslag