Camp du Rouss, Barbera D' Asti 2011.

Jeg indkøbte denne relativt kendte Barbera i den lokale "Brugs" i La Morra for 12 euro. Hjemme i Danmark koster den 210 kr. Theis vine importerer.

Næse: I næsen er fadet meget dominerende, der er en behagelig duft af kakao, kanel, hint af solbærbusk, appelsinskal og en lille smule trøffel.

Mund: Igen er det fadet, der dominerer med sin kakao smag.Stille og roligt dukker der lidt mørke skovbær frem. Vinen har en behersket og behagelig struktur, der slutter med et kælent rovdyrbid. Jeg kunne godt tænke med et mere præcist og slagkraftigt syrebid, hvilket ville gøre vinen mere madvenlig i min optik.

Umiddelbart synes jeg, at fadet dominerer lidt for meget i denne vin, hvilket måske kan have noget med '11 årgangen at gøre. En del af de '11 barberaer og nebbioloer jeg har drukket, virker lidt vel domineret af fadet. Det kan godt være at Camp du Rouss med tiden får integreret fadet bedre, men jeg synes ikke vinen har struktur nok, at man kan vente.
Det er helt klart en velpoleret og spændende Barbera, men indkøbsprisen i Danmark er desværre for høj. Prisen i La Morra er nok mere retvisende.

Kommentarer

Populære opslag