Nye vinøse vinde i Bilka.


På min onsdags indkøbstur, faldt jeg over følgende tilbud i Bilka. En skøn tør basis riesling, endda af en velanskreven producent. Georg Mosbacher er en gammel kending hos mig, og jeg husker med glæde hans tørre og flintede stil. Så tilbudet på to flasker for 180 kr ( normalpris 150 kr for en hos Laudrup vin), skyndte sig ned kurven. Balladen for ekstra købet, måtte jeg tage, når jeg kom hjem.


Jeg måtte vente til weekenden med at prøve den, og efter en passende nedkøling var det tid til at smage.
I næsen var der ikke det store at hente. Måske en smule tropisk frugt  (ananas) og så var den potte ude! Helt sikkert et tegn på, at den stadig var lukket. Duftpaletten vil helt sikkert blive større med årene.
 I munden var den ganske anderledes. Der var for en riesling, en forholdsvis varm smag af ananas, krydret med lidt lime og citrongræs i finalen. Syren var på ingen måder voldsom, men nok tilstede til, at man ikke var i tvivl om, at det var en riesling man havde med at gøre.
Alt i alt en fin basis riesling. Lidt til til den varme side, hvilket nok vil behage de fleste. Det kunne jo nok tyde på, at den kære Georg kæmper med klimaforandringerne, så han ikke får det vanlige kølige udtryk, som han plejer.
Normalprisen er helt sikkert for høj, mens tilbudsprisen er fin, på kanten  til et lille scoop. Men stor ros til Bilka, for at have modet til at prøve at sælge god tysk riesling.

Kommentarer

Populære opslag